Mustafa Duran

Pazarlama üzerine sayıklamalar…

Kadınlar Ne İster?

Yorum bırakın

kadınlar ne isterArtık ulaşılması gereken kadınlardır!

Kadınların gelirden aldıkları pay artıyor. Bununla beraber parayı erkekler kazansa bile alışveriş kararlarını büyük ölçüde kadınların verdiği ve aile bütçelerinin yönetiminde kadınların daha çok sözü geçtiği günümüzde; “Kadınlar Ne İster” isimli kitap kadınlara yönelik pazarlamanın kapılarını aralıyor.
Bütçe üzerindeki bu etkinlikleriyle asıl ulaşılması gerekenlerin, yani gerçek tüketicilerin kadınlar olduğunu örnekler ve istatistiklerle ortaya koyan Berenice Kanner, pazarlamacılara; ürünlerini geliştirip iletişim stratejilerini oluştururken kadınların bu yükselişini göz önünde bulundurmalarını tavsiye ediyor.
Finans, gıda, otomotiv, tekstil, kozmetik, sağlık, perakende ve konut gibi sektöründe kadınların satın alma kararlarını ne şekilde verdiği ve bu kararlarını etkileyen unsurlarında ayrıntılı olarak ele alındığı “Kadınlar Ne İster” isimli kitap ojeli iktidar sahiplerini anlamamıza kılavuzluk ediyor.

Kanner, kitabında ayrıca kadınlara doğru yoldan ulaşmak için gerekli olan bazı ipuçları da veriyor. İşte o ipuçlarından bazıları:

  1. Problemini çözün
  2. Onun dilini konuşun
  3. Uçağın kumandasını ona verin
  4. Ona saygı göster ama tanrı aşkına yağcılık yapma
  5. Gerçeği sunun
  6. Arkadaşlarına ulaşın
  7. Sezgilerini hedef alın
  8. Sürmesini sağlayın (Devamlılık)
  9. Güvenlik battaniyesi serin
  10. Kolaylaştırın
  11. Anlaşma yapın
  12. Hayır işlerine önem verin
  13. Yumuşakça yürüyün ve büyük sopayı unutun

Kitaptan İnciler…

  • Havva’nın zamanından bu yana onlar, tüketici harcamaları krallığının eşit bekçileri, en son karar mercii oldular.
  • Amerika’daki perakende alışverişlerinin %88’ini kadınlar gerçekleştiriyor.
  • Erkeler statü ve bağımsızlığın dilini konuşup; sadece ona kulak verirken, kadınlar ise ilişki ve samimiyetin dilini konuşurlar ve ona kulak verirler.
  • Kadınların %85’i dünyada olumlu bir değişiklik yaratmak istiyor.
  • Kadınlar üzerinde başarılı olmak için, bankalar ve kredi kooperatifleri, ürünün özelliklerini sıralamak yerine hizmet anlamında her şeyi anlatmalı ve bu hizmetlerin normal yaşamla nasıl bağlantılı olduğu gösterilmeli.
  • Bugünün kadınların söylemi  “Ben özelim” yerine “Ben benim”..
  • Kadınlar C.H.A.R.G.E istiyor. Yani:

– Control (Kontrol)

– Harmony and love  /relationship (Uyum ve aşk / ilişki)

– Amusement / fun (Eğlence / Zevk)

– Recpect (Sevgi)

– Greatness / meaning / spirituality (Büyüklük / anlam / ruhanilik)

– Enough (Yeterlilik)

  • Kadınların gücü, alkollü içecek, prezervatif, silah ve diğer “erkek” ürünlerinin pazarlamacılarını, gün geçtikçe önemi daha da artan diğer cinse seslenmeleri ve hatta hizmet etmeleri için zorladı.
  • Onun çevresel vizyonuna pazarlama yapın. Böylece size bakış açısı tamamen değişecektir.
  • Kadınların üçte ikisi reklamlarda gördükleri kadınlarla kendilerini özdeşleştiriyor.
  • Kadınlar her zaman ne sevdiklerini bilmeyebilirler ama genellikle bildiklerini severler.
  • Kadınlar tarafından gerçekleştirilen satın almaların nerdeyse %70’i anlık kararlarla yapılmaktadır.
  • Kadınlar yaşam tarzı değil, yaşam istiyorlar, dolu dolu, heycanlı ve ödüllendirildikleri bir yaşam.
  • Kadınlar oyun oynamayı sever ama oyuncak yerine konmak istemezler.

Kimler Okumalı?…

“Kadınlar Ne İster”i öncelikle pazarlamacılar ve reklamcıların okumasında yarar var. Tabii bir de kadınları ve kadınların toplumdaki yeni işlevi ve yaşamlarını merak eden herkes kitaptan yararlanabilir.

Bu Kitapla Berber Ne Okuyalım?…

Kaynak: www.pazarlamadunyasi.com

Reklamlar

Yazar: Mustafa Duran

Vodaco Agency’de Strategic Marketing Expert olarak görev alan Mustafa Duran, kurucusu olduğu Pazarlamadunyasi.com isimli pazarlama portalının editörlüğünü de yürütmektedir. Bunun yanında çeşitli araştırma ve web projelerinde yönetici olarak görev almaktadır. 1994'ün sonlarında pazarlama araştırmaları ile başladığı pazarlama kariyerinde; araştırma (Diyojen, Güncel Veri, International Service Check), reklamcılık (Clear Channel, Aida İletişim, On8 İletişim), medya takibi (Ajans Press), bilişim (PBS Bilişim Danışmanlık, Bilişim Eğitim Merkezi), danışmanlık (Referans Noktası, Kurumsal Gelişim Enstitüsü, Enera Danışmanlık), dağıtım (Aktif İleti) ve otomotiv (BMC - Uzunalioğlu) alanında faaliyet gösteren firmalarda uzman, yönetici ve danışman olarak görev almıştır. İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi mezunu olan Mustafa Duran, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalında “Sosyal Medyalar ve Halkla İlişkiler (PR 2.0)” başlıklı yüksek lisans tezini hazırlamaktadır. (Uzun bir aradan sonra tezini bitirmeye karar verdi:) Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) Genç Profesyoneller Grubu, İstanbul İletişim Fakültesi Mezunlar Derneği (İSTİM) ve Türkiye Bilişim Derneği (TBD) üyesidir.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s