Mustafa Duran

Pazarlama üzerine sayıklamalar…

Marka Yönetimi ve Marka Değerinin Ölçülmesi

1 Yorum

marka_yonetimi_ve_marka_degerinin_olculmesiMarka Kavramına Doğru Bir Bakış İsteyenlere…

“Ben markayım”, “markalaşıyoruz”, “marka değerimizi yükselttik”, “marka danışmanıyım”, “marka araştırması yapıyoruz” gibi ifadeleri bol bol duyduğumuz şu günlerde marka ile marka değeri kavramları ile ilgili bileşenleri bir arada derli toplu olarak sunan “Marka Yönetimi Marka Değerinin Ölçülmesi” okunmayı bekliyor.

Marka değerinin ölçümü, markanın konumlandırılması ve marka değerinin denetiminin, sadece klasik marka tekniği ve reklam yönetimince çözülebilecek türden bir konu olmaktan çıktığı ve stratejik pazarlamanın baş konusu olmaya başladığı günümüzde “Marka Yönetimi Marka Değerinin Ölçülmesi”; bu kavramları kapsamlı, anlaşılır ve uygulamaya dönük bir şekilde ele alıyor.

Kitapta öncelikli olarak marka değeri konusuna yer verilse de, konunun bütünlüğünün korunması bakımından marka ve marka yönetimi ile ilgili temel ve yan konularda bir bütün olarak inceleniyor. Bu çerçevede marka değerini etkileyen pazarlama önlemleri, marka değeri ölçümüne özellikle ihtiyaç duyulan ekonomik etkinlik konuları ve işletme yönetiminin temel alanı olma yolunda ilerleyen marka yönetimi de ayrıntılı olarak ele alınmıştır.

Marka değerinin ölçülmesinde öne çıkan iki farklı bakış açısı; tüketiciye (davranış / pazarlama) dönük ve finansal (ekonomik) görüş kitapta ayrıntılı olarak işleniyor. Bu farklı iki bakış açılarına göre, marka değeri ölçüm yöntemleri ile bu yöntemlerin içeriği, uygulanması ve yöntemlerin karşılaştırılmasına da yer vermektedir.

“Marka Yönetimi Marka Değerinin Ölçülmesi”, marka değeri ölçümü ile ilgili 100 yakın yöntemden 18 tanesini (Nielsen, GFK, BBDO, Icon Brand, McKinsky, Young&Rubicam, vb.) ele almakla beraber marka ölçüm yöntemleri konusunda henüz ortak bir yöntem konusunda fikir birliğine varılmadığını göstermesi açısından da önem kazanmaktadır.

Kitapta Neler Var?..

  • Marka kavramıYönetim görevi olarak marka değerini koruma politikası
  • Markayı geliştirme yöntemleri
  • Marka değerini etkileyen pazarlama etkinlikleri
  • Marka değeri ölçümünün kullanım alanları
  • Marka değeri ölçümünde kullanılan değişkenler
  • Marka değeri ölçme yöntemleri
  • Genel model boşluğu sorunu
  • 556 sayılı marka koruma kanunu

Kimler okumalı?

Herkesin marka konusunda ahkam kestiği, herkesin kendini marka olarak lanse ettiği, her firmanın markası olduğu (markaları var! ama marka kanununu bilmezler ve marka tescillerini yaptırmamışlardır) ülkemizde aslında “Marka Yönetimi Marka Değerinin Ölçülmesi”ni herkesin okumasında yarar var.

Ancak herkes okumasa da pazarlama alanında çalışanlar ile pazarlama öğrencileri ve işletmelerin üst düzey yöneticileri (finans yöneticileri dahil) tarafından mutlaka okunmalı.

Son olarak araştırma şirketlerimizin hizmetlerine baktığımızda marka konusunda araştırma yapmayan yok gibi. Araştırmacılar için de iyi bir kaynak…

Bu kitapla berber ne okuyalım?…

Kaynak: www.pazarlamadunyasi.com

Reklamlar

Yazar: Mustafa Duran

Vodaco Agency’de Strategic Marketing Expert olarak görev alan Mustafa Duran, kurucusu olduğu Pazarlamadunyasi.com isimli pazarlama portalının editörlüğünü de yürütmektedir. Bunun yanında çeşitli araştırma ve web projelerinde yönetici olarak görev almaktadır. 1994'ün sonlarında pazarlama araştırmaları ile başladığı pazarlama kariyerinde; araştırma (Diyojen, Güncel Veri, International Service Check), reklamcılık (Clear Channel, Aida İletişim, On8 İletişim), medya takibi (Ajans Press), bilişim (PBS Bilişim Danışmanlık, Bilişim Eğitim Merkezi), danışmanlık (Referans Noktası, Kurumsal Gelişim Enstitüsü, Enera Danışmanlık), dağıtım (Aktif İleti) ve otomotiv (BMC - Uzunalioğlu) alanında faaliyet gösteren firmalarda uzman, yönetici ve danışman olarak görev almıştır. İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi mezunu olan Mustafa Duran, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalında “Sosyal Medyalar ve Halkla İlişkiler (PR 2.0)” başlıklı yüksek lisans tezini hazırlamaktadır. (Uzun bir aradan sonra tezini bitirmeye karar verdi:) Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) Genç Profesyoneller Grubu, İstanbul İletişim Fakültesi Mezunlar Derneği (İSTİM) ve Türkiye Bilişim Derneği (TBD) üyesidir.

One thought on “Marka Yönetimi ve Marka Değerinin Ölçülmesi

  1. Global markaların stratejilerini, haberlerini sadece Markagazetesi.com dan takip edebiliyordum artık elimde daha fazla kaynak oldu. The brand age çalışanlarına teşekkürler.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s