Mustafa Duran

Pazarlama üzerine sayıklamalar…

Kurumsal Blog

2 Yorum

kurumsal-blogKurumsal Blog nedir? Kurumsal Blog kavramının günümüzdeki yeri ve önemi nedir?

Geride bıraktığımız son birkaç yıl içinde, iletişime kazandırdığı yeni boyutlarla öne çıkan ve iş dünyasının en çok tartışılan konulardan biri olan bloglar, yeni iletişim yöntemlerinin belki de en önemlisi olarak karşımıza çıkıyor.

Blog kavramı, şirketlerin hedef kitleleriyle iletişim kurmak için benimsemiş olduğu yöntemleri farklı bir boyuta taşıyan yeni bir iletişim aracı. Bireysel kullanıcılar arasında ortaya çıkan ve hızla yayılan bloglar, iş dünyasının da zaman kaybetmeden dikkatini çekti ve yaygınlaşarak bugünkü konumuna ulaştı. İş dünyası, yeni bir kurumsal iletişim çağına girerken, kurumsal bloglar da şirketlerin müşterileriyle, çalışanlarıyla, medyayla ve diğer kritik taraflarla iletişim kurmasında önem kazanmaya başladı.

Bloglarda, şirketlerin kendisi, ürünleri ve hizmetleri hakkında yapılan ulusal ya da uluslararası konuşmalar giderek artış gösteriyor. Dolayısıyla şirketler, yalnızca kendileri ya da rakipleri hakkındaki konuşmaları takip etmek için bile olsa, bloglardan faydalanmaya başlamaları büyük önem kazanıyor.

Kurumsal Blogun hazırlık sürecinde yapılması gerekenler nelerdir?

İşletmeler, kurumsal blog oluşturma kararı almadan önce, güncel bir yönetim ile bloğu hayatta tutup tutamayacaklarına; yeterli zamanı ayırıp ayıramayacaklarına karar vermeleri gerekiyor. Geleceği düşünülmeden başlatılan kurumsal bloglar, şirketleri sanal ortamda arzu edilen şekilde temsil edemediğinden, faydadan çok zarar getiriyor.

Kurumsal blogun etkili olabilmesi için, öncelikle blog için uygun bir isim seçilmeli. Daha sonra bloğun etkinliğinde önemli rol oynayacak olan blog yazarları seçimine dikkat edilmeli. Kurumsal bloglarda yazacak bloggerlar, şirketin ürün ya da hizmetlerini çok iyi tanımalı, deneyimlerini ürün ya da hizmetle ilişkilendirebilmeli, şirketin iletişim faaliyetlerini ve stratejilerini iyi bilmeli ve gizli kalması gereken bilgileri açığa vurmadan, şirketin kendisiyle ilgili öne çıkarmayı planladığı özellikler üzerine gidebilmeli. Ayrıca işletme kültürünün, şeffaf iletişime uygunluğu, blogging kararı aşamasında mutlaka değerlendirilmeli.

Kurumsal blogların etkin iletişim araçları olarak işlev gösterebilmeleri için yeterli zaman ayrılmalı, ilgi çekici konulara yer verilmeli, düzenli gönderilerle içerik taze tutulmalı ve yorum yazmaya olanak sağlayarak sohbet ortamı oluşturulmalı.

Kurumsal Blogda kimler yazmalıdır? Üst yönetimin Kurumsal Blogda yazmasının önemi nedir?

Bu soruya tersten yanıt verecek olursam, öncelikle iletişim becerisi olmayan kişiler kurumsal bloglarda yazmamalı. İşlerinden, yöneticilerinden, ürün veya hizmetlerinden hoşnut olmayanlar, tozpembe tahminler yapmaktan kendilerini alamayan yöneticiler, her gün aynı şeyi yaptıklarını düşünen, işlerini renksiz ya da sıkıcı bulan çalışanlar da kurumsal blog yazarlığına soyunmamalı.

Blogging konusunda en büyük görüş ayrılığı ise üst yönetimin blog yazması konusunda yaşanıyor. Bazıları, programları son derece yoğun olan üst yönetimin blogging için zaman ayıramayacağını, bu nedenle blog yazmaması gerektiğini düşünürken, bazıları da şirketin en yetkili ağzından yapılacak açıklamaların yerini hiçbir şeyin tutamayacağını iddia ediyor. Şu bir gerçek ki blogging yapan, yani bunun için zaman ayıran üst düzey yöneticilerin sayıları her geçen gün artıyor. Yöneticiler bu yeni deneyimden büyük keyif almaya başlıyor. Yine de doğru kararın verilmesinde, zaman faktöründen çok, üst yönetimin iletişim becerileri büyük önem taşıyor.

Kurumsal Blogun şeffaflık sınırı ne olmalıdır? Kurumun gizli bilgilerinin blogda yer almaması için ne gibi önlemler alınmalıdır?

Blogging, kirli çamaşırlar konusunda açık sözlü olmayı başaramayan şirketlere göre pek de uygun bir iletişim aracı değil. Tabi ki her şirketin kendine göre sorunları var, ancak şirketler bunları belli bir açıklık içinde tartışmaya yanaşmıyorlarsa, blogların kendilerine kazandırabileceği gücü önemli bir oranda kaybediyorlar.

İnsanlar ise kendileriyle konuşan şirketlerin açlığı içindeler ve “Burada herşey mükemmel” diyen şirketlere karşı güvensizlik duyuyorlar. Bu noktada blogların ne kadar şeffaf olması gerektiği endişesi ortaya çıkıyor. İnternetin bilgiyi yayma hızı ve bloglarda ortaya konan bir gizli bilginin milyonlarca kişiye ulaşabileceği düşünüldüğünde, bu haklı bir endişe. Bu noktada kurumsal blogların temel özelliklerinin belki de en önemlisi olan şeffalık için bir sınır çizmek yerine, kurumların blog yazmaya başlamadan önce blogları için iyi tanımlanmış, önceden saptanmış blog amaçları ve yazılı bir bloglama politikası oluşturması gerekiyor. Şirketler, finans, hukuk vb. alanlarda bilgiyi gizli tutma hakkını bloglarda da saklı tutuyor.

Ancak, konu çalışanlara geldiğinde, kontrol daha da güçleşiyor. Blogging uygulamalarında önde gelen şirketler, bloglarda dikkat edilmesi gereken konularda bloglama politikalarının uygulanmasını sağlayarak ve çalışanları için filtreleme programları geliştirerek ve bu sorunu çözebiliyor.

Kurumsal Blogun kuruma sağladığı faydalar nelerdir?

Kurumsal blog sayesinde şirketler; çalışanlarını, paydaşlarını ve hedef kitlesini oluşturan gruplar için şeffaf bir yapı oluştururken, sadece tanıtım amaçlı kurdukları soğuk ve interaktif olmayan web siteleri yerine, farklı ve alternatif bir iletişim aracı kullanabiliyor.

Arama motorlarında da sürekli takip edildiklerinden ve güncellendiklerinden üst sıralarda yer alan kurumsal bloglar, şirketlere ölçülebilir sonuçlar da sunuyor. Düşük maliyetli olmaları, her büyüklükte şirket için avantaj oluştururken, özellikle iletişim bütçeleri sınırlı olan şirketlerin de seslerini duyurabilmeleri için iyi bir fırsat yaratıyor.

Kurumsal blogun şirketlere sağlayacağı başlıca faydaları aşağıdaki başlıklarda toparlayabiliriz;

  • Şirket hakkında olumlu söylentilerin oluşturulması
  • Niş pazarlardaki işletmelere seslerini duyurabilme imkanı tanıması
  • Düşük maliyetli olması
  • Güncel bilginin paylaşılması
  • Fikirlerin ortaya koyulması için platform oluşturması
  • Hedef kitleden feedback alınması
  • Hedef kitlenin ihtiyaç ve beklentilerinin anlaşılması
  • Hedef kitleyle olan ilişkilerde güven oluşumu sağlaması
  • Müşteri sadakatinin sağlanması
  • Görünürlüğün artırılması
  • Yeni fikirlerin ve ürünlerin test edilmesi
  • Krizlere zamanında tepki verilmesi
  • Karşılıklı görüşmeye olanak tanıması
  • İç iletişimin güçlendirilmesi

Hazırlayan

Yılmaz Altun
Vodaco Agency
www.vodacoagency.com

Kaynak: www.pazarlamadunyasi.com

Reklamlar

Yazar: Mustafa Duran

Vodaco Agency’de Strategic Marketing Expert olarak görev alan Mustafa Duran, kurucusu olduğu Pazarlamadunyasi.com isimli pazarlama portalının editörlüğünü de yürütmektedir. Bunun yanında çeşitli araştırma ve web projelerinde yönetici olarak görev almaktadır. 1994'ün sonlarında pazarlama araştırmaları ile başladığı pazarlama kariyerinde; araştırma (Diyojen, Güncel Veri, International Service Check), reklamcılık (Clear Channel, Aida İletişim, On8 İletişim), medya takibi (Ajans Press), bilişim (PBS Bilişim Danışmanlık, Bilişim Eğitim Merkezi), danışmanlık (Referans Noktası, Kurumsal Gelişim Enstitüsü, Enera Danışmanlık), dağıtım (Aktif İleti) ve otomotiv (BMC - Uzunalioğlu) alanında faaliyet gösteren firmalarda uzman, yönetici ve danışman olarak görev almıştır. İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi mezunu olan Mustafa Duran, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalında “Sosyal Medyalar ve Halkla İlişkiler (PR 2.0)” başlıklı yüksek lisans tezini hazırlamaktadır. (Uzun bir aradan sonra tezini bitirmeye karar verdi:) Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) Genç Profesyoneller Grubu, İstanbul İletişim Fakültesi Mezunlar Derneği (İSTİM) ve Türkiye Bilişim Derneği (TBD) üyesidir.

2 thoughts on “Kurumsal Blog

  1. Bugün Turkcell’in kurumal bloguna denk geldim mesela. bence çok başarılı olmuş. birinci elden bilgi.. adres: http://blog.turkcell.com.tr

  2. kurumsal bloglar, kurum içinide yansıtmalıdır. Genelde üst yöneticiler yazıyor. Türkiye koşullarında zaten işi, başını aşmış yöneticiler kısa ve öz yazmayı tercih ediyor.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s