Mustafa Duran

Pazarlama üzerine sayıklamalar…

Pazarlamanın 22 Kuralı

Yorum bırakın

pazarlamanin_22_kuraliDünyanın en çok tanınan pazarlama danışmanları Ries ve Trout; tüketicilerin zihnine, oradan da kalbine giden yolun haritasını net, anlaşılır ve kolay bir şekilde “Pazarlamanın 22 Kuralı” isimli kitapla bizlere sunuyorlar.
“Pazarlama konusunda yazılmış en iyi kitaplardan biri.” olarak tanımlanan kitapta, Ries ve Trout‘un 25 yıllık deneyimlerinden ortaya çıkan pazarlama ilkeleri ve geliştirdikleri stratejik modeller örnekler ile ayrıntılı bir şekilde işleniyor.

“Pazarlamanın 22 Kuralı”nda yazarların Konumlandırma kavramı altında ifade ettikleri “insan zihninin fiziksel modeli” ile beraber, şirket ve markaları, pazarlama mücadelesinin savunma, hücum, kanat ve gerilla oyuncuları olarak ele aldıkları “askeri model” de okuyuculara sunuluyor.

Pazarlamada neyin işe yarayıp yaramadığını, kuralları ile anlamak isteyenlere işte “Pazarlamanın 22 Kuralı”;

1.      Liderlik Kuralı

2.      Kategori Kuralı

3.      Zihin Kuralı

4.      Algı Kuralı

5.      Odak Kuralı

6.      Teklik Kuralı

7.      Merdiven Kuralı

8.      İkilik Kuralı

9.      Zıtlık Kuralı

10.  Bölünme Kuralı

11.  Perspektif Kuralı

12.  Genişlemeler Kuralı

13.  Fedakarlık Kuralı

14.  Nitelik Kuralı

15.  samimiyet Kuralı

16.  Tekillik Kuralı

17.  Bilinmezlik Kuralı

18.  Başarı Kuralı

19.  Başarısızlık Kuralı

20.  Reklam Kuralı

21.  İvme Kuralı

22.  Kaynaklar Kuralı

Kitaptan İnciler…

  • İlk olmak, üstün olmaktan iyidir.
  • Eğer kategoride ilk sırayı kapamadıysanız, ilk olabileceğiniz yeni birkategori yaratın.
  • Zihinlere ilk girmek, piyasalarda ilk olmaktan daha iyidir.
  • Pazarlama ürünlerin değil, zihinlerin savaşıdır.
  • Pazarlamada en güçlü kavram, müşterilerin zihninde yer etmiş bir kelimedir.
  • Tüketicilerin zihnindeki bir kelimeyi birden fazla şirket sahiplenemez.
  • Stratejini, merdivendeki hangi basamaktaysan ona göre belirlemelisin.
  • Uzun vadede her pazarda iki marka öne çıkar.
  • İkinciliğin peşindeysen, stratejini lidere göre belirlemelisin.
  • Kategoriler zaman içersinde bölünerek çoğalır.
  • Pazarlama faaliyetlerinin etkileri, zamanla ortaya çıkar.
  • Marka özvarlığını artırmanın cazibesi, pazarlamacıyı ürün grubunu genişletmeye zorlar.
  • Bir alanda başarıyı yakalamak için bazı şeylerden vazgeçmeniz gerekebilir.
  • Her niteliğin karşıt bir niteliği vardır.
  • Olumsuz bir yönünüzü kabullenmeniz, tüketici tarafından olumlu karşılanacaktır.
  • Her durum için, başarıyı getirecek tek bir hamle söz konusudur.
  • Rakiplerinizin stratejisini siz belirlemediğinize göre, geleceği tahmin etmeniz imkansızdır.
  • Başarı kibire, kibir de başarısızlığa yol açar.
  • Başarısızlık da olasıdır ve yeri geldiğinde başarısızlığı kabullenmek lazımdır.
  • Çoğu zaman, basına yansıyanların aksi doğrudur.
  • Geçici heveslerin değil trendlerin üzerine inşa edilen programlar başarılı olur.
  • Kaynaklar yeterli değilse fikir de iyi bir çıkış yakalayamaz.

Kimler Okumalı?..

“Pazarlamanın 22 Kuralı” isimli kitabı öncelikle “Pazarlamanın kuralı olur mu? diyenlerin okumasında yarar var. Bu kitap onların başta hataya düşmemelerini engelleyerek; pazarlama stratejilerini temel kurallar ile uyumlu bir şekilde uygulamalarını sağlayacak.

Bu Kitapla Berber Ne Okuyalım?…

Kaynak : Pazarlamadunyasi.com

Reklamlar

Yazar: Mustafa Duran

Vodaco Agency’de Strategic Marketing Expert olarak görev alan Mustafa Duran, kurucusu olduğu Pazarlamadunyasi.com isimli pazarlama portalının editörlüğünü de yürütmektedir. Bunun yanında çeşitli araştırma ve web projelerinde yönetici olarak görev almaktadır. 1994'ün sonlarında pazarlama araştırmaları ile başladığı pazarlama kariyerinde; araştırma (Diyojen, Güncel Veri, International Service Check), reklamcılık (Clear Channel, Aida İletişim, On8 İletişim), medya takibi (Ajans Press), bilişim (PBS Bilişim Danışmanlık, Bilişim Eğitim Merkezi), danışmanlık (Referans Noktası, Kurumsal Gelişim Enstitüsü, Enera Danışmanlık), dağıtım (Aktif İleti) ve otomotiv (BMC - Uzunalioğlu) alanında faaliyet gösteren firmalarda uzman, yönetici ve danışman olarak görev almıştır. İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi mezunu olan Mustafa Duran, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalında “Sosyal Medyalar ve Halkla İlişkiler (PR 2.0)” başlıklı yüksek lisans tezini hazırlamaktadır. (Uzun bir aradan sonra tezini bitirmeye karar verdi:) Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) Genç Profesyoneller Grubu, İstanbul İletişim Fakültesi Mezunlar Derneği (İSTİM) ve Türkiye Bilişim Derneği (TBD) üyesidir.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s